Alla inlägg under september 2010

Av Karin Lidberg - 26 september 2010 18:02

ÅÅHHH älskar känslan av att ha världens härligaste häst på gården :'D har verkligen as ont i knät nu :/ men de var de värt!! Red i ca. 40 minuter nyss och hon är så jäkla go.  Galloppombyten gjorde hon tillomed, bockade och höll på, skönaste traven, men vilket steg hon får till. De trodde jag verkligen itne om den där 20åringen   men hon kan ju faktist   


Neh nu ska ja ta värktablett och åka till syrran där ja tillbringar natten.



  

Verkligen skillnad på mage nu :o inte tagit några nya bilder men de här är under igångsättningen <3

Nu kör vi korta gallopp pass tillomed, men mest skritt och trav.

kram på er /Karin  

Av Karin Lidberg - 26 september 2010 11:46

  Så småningom kommer de komma upp tävlingsbilder på Mig och Corina   

Både hoppning och dressyr   


Håll utkik


/ Karin

Av Karin Lidberg - 26 september 2010 09:42

Jo såhär var det.

Yvonne Reisle såg min annons på "hastnet.se" om att jag var sugen på att skaffa mig antingen en unghäst, nån att ha på foder, läromästare pga. att jag har skolan och allt de här så har ja inte tiden att rida varje dag    jätte jobbigt!


Här är mailet jag fick:


"Hej har ett stoföl e Careful u ett fint sto KWPN med den världskände Nimmerdor i 3 :je led. En mycket trevlig o vacker fölunge med spänstiga goda gångarter. Säljes helst i paketpris med mamman för ** ***kr då jag måste minska ner antalet hästar o platserna är begr..Det går alltså bra att ta hem föl o mamma snarast då dom ju följs åt.. Ett tillfälle att köpa något riktigt bra med hög kvalite. Hör av dig Vänligen Yvonne Riesle"

 

Vi mailade till henne sen ringde vi och pratade lite och bestämde då att vi skulle åka ner till Borgholm (Öland). Jag bor i Karlskoga i örebro län så de var en bit. Men redan helgen efter åkte mamma och jag på "mini semester" ner dit och skulle kolla på flera hästar påvägen hem. Men när vi kom ner så åkte vi dit och jag föll DIREKT  :')  Hon var så söt, då var hon knappt 1 månad! Så sista dagen vi var där nere gjorde vi upp allt och gav handpenning och åkte hem.

1 månad senare åkte jag, Göran, mamma och Ida ner till Öland på semester och var väl där i några dagar ungefär en vecka. 

Den 22/7 då hon blev 2 månader. Åkte mamma och jag till Yvonne tidigt, skrev på kontrakt och gav pengarna. Jag var så himla glad :'D Nu är jag fortfarande lika glad, men iallafall på kvällen åkte vi dit och lastade hästarna och åkte hemåt. Vi kom fram ungefär 05.00 hemma på gården. Lastade ut och ställde in dom i lösdriften.

Och än idag mår dom jätte bra och dom trivs bättre än någonsin, tror faktist itne att dom kunde fått de bättre med tanke på alla gärden vi har och att dom får gå på lösdrift sen finns de boxar och ja vi har en ganska stor möjlighet för dom.


Orden jag minns mest från Yvonne -  Anlita bara den bästa hovslagaren för du vet "ingen hov, ingen häst"

"Min lycka är din framgång Karin"


Är verkligen jätte nöjd med Evidence och Imelda.


3 månader:

 

2 månader:

        1 månad:       


Min älskade häst<3


/Karin

Av Karin Lidberg - 26 september 2010 09:30

Igår så var ja på Åtorpsmarken.

Efter de drog jag hem till en kompis och vi fixade oss sen åkte vi hem till mig, skulle rida. Ångrade mig flera gånger för vi skulle på hockeyn, Så blev det tillslut att jag red. Imelda är nog den härligaste hästen jag NÅGONSIN ridit! Så lätt för alla hjälper i munnen och tar verkligen i från topp till tå. Hon har inte blivit riden på ca. 5 år sa den förra ägaren men gud hon bär sig själv i skritt och trav, galloppen är lite svårare men de funkar. Världens härligaste gallopp :')

Den lilla hon har ju så kul o bara brallar runt hela tiden   


Hockeyn SÖG! usch blir så arg, dom spelar som små kärringar...  haha kanske inte roligaste att stå brevid mig   hihihi


Sen blev de hem och så tog vi hand om hästarna o dom är ju för söta, lillan går själv in från hagen till sin box :') hon fattar att hon inte får gå  i samma som "mamma häst".



/ Karin

Av Karin Lidberg - 24 september 2010 22:38

Hopp som vanligt en as tråkig fredagskväll... Gud av hon tycker att de är kul att förstöra för mig, tror nog hon sitter och mår skit bra för att hon ska ha en sån jävla koll på mig. Inspärrad för livet!!!

18 om några månader skönt!

Allt är mörkt o trist just nu, kul att vissa trivs att trycka ner någon som redan är så långt ner på botten... Räcker de inte med de senaste förhållandena?

I veckan tyckte jag att jag var påväg upp igen men ne nu har jag fått nog...!


sorry att ni ska få stå ut men så äre ibland. :/  


/ Karin

Av Karin Lidberg - 24 september 2010 12:56

Idag är det fredag och jag är överlycklig   

Sitter på datan, Jag har ju gjort den här kursen så får göra lite som jag vill,

efter den här lektionen har vi bara 1,5 timme Verkstad och de brukar gå skit fort! Fast svets är mycke roligare men men.

Med musiken i mina öron så fortsätter dagen.


När jag kommer hem blir de att rida, gjorde de igår också. Mamma köpte en sadel o sadelgjord så nu har man de också, sitter jätte bra på Imelda, jätte skön att rida i! Är oftast emot syntetsadlar men den här är riktigt skön! Igår tog vi våran första riktiga gallopp och de var underbart  Så idag ska vi göra massa mjukgörande rörelser så hon blir mjukare.


Sen ikväll blir de kanske att dra ut o va med nån/några, vi får välla se vad kvällen bjur på!  


Kramar/ Karin   



Av Karin Lidberg - 21 september 2010 17:05

Åhh min lila pluttis sötis häst är väl för go? :') så underbar är hon<3 verkligen jätte trevlig att hålla på med nu vill hela tiden mysa och gör precis som jag säger!


Igår var ja ute från 20.30? till typ 23.00    regna gjorde de men satt under tak, va ute med en kompis o snacka o allt möjligt  


Idag har de varit skola och sen va ja hos syrran o spela wii med hennes små sötungar    (mosters gullungar) och dom brukar säga att dom älskar mig o så, kan de bli gulligare?


Har även gosat med den lilla och gjort iordning till dom, mamma hade mockat "lite av en vana hon har", hon brukar göra de :') så snäll är hon!


Mitt hår blev btw gult för när vi skulle ta den färgen ja hade i sist så blev de grågrönt?! skulle bli ljusare!! men neh då blev de grönt?! så fick ta en riktigt blondering    men men sånt är livet! hellre lite gul är grön   


Ska ner i soffan o glo tv sen blire nog att dra ut med nån får väl se   


   Mammas lilla gullunge äre där   

Av Karin Lidberg - 19 september 2010 21:00

Nu var de längesen ja skrev här! hänt en massa saker.


Ojj vart ska ja börja?

Evidence är 124,3 i mankhöjd nu :') börjar bli stor flicka.

Jag o Daniel har gjort slut   

Jag har kommit in i skolan riktigt bra o de går skit bra, jobbigt med alla hål bara.

Har litet uppehåll med fotbollen, vilket är både jobbigt o skönt på samma gång för nu måste man hålla igång själv och så förut kunde man dyka upp på träningen o köra så mycke man orkade.

Osv.


Imorgon bitti ska man upp tidigt för att tona håret, skönt att äntligen få de gjort!  


Var nyss ute och nattademin lilla bäbis<3  


Nu kommer bilder på vilka hårfärger jag haft genom tiderna iaf de senaste 4 eller 3 åren kanske?

kommentera o säg vilket jag passade bäst i :D?!


 

Jag som rö' tött ;)

 

När jar avfärgade o skulle färga brunt^^

  Jag som blondiie ;)

Brunt med massa slingor, nästan så ja har nu fast nu är hela håret ljusbrunt och med skiftande nyanser ;p

   

Samma som ovan, fast nu sminkad som en riktigt fjortis!!

 

Jag i sommras med hårförlängningen o mörkbrunt hår ^^

 

Jag blond för ett par år sen!

  

Jag nästan svart hårig med löshår tror ja ? ;d

Presentation


Här skriver jag om allt som har med:
vardagen, hästarna
och framtiden att göra!

Kontakta mig?

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards